Jump to content

Ricardo Constantino

Members
  • Posts

    40
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Ricardo Constantino

Profile Information

  • Location
    Portugal, Lisbon
  • My cameras and kit
    Lumix G7

Contact Methods

  • Website URL
    https://vimeo.com/195804306
  • Facebook
    https://www.facebook.com/putoconstante
  • Instagram
    instagram.com/shotbyconstantino

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Ricardo Constantino's Achievements

Member

Member (2/5)

15

Reputation

  1. Yeah, I followed the wide hint and guessed it was full frame 😛 love the image quality, so natural and lot's of dynamic range! The thumbnail shot looks gorgeous but I always had a soft spot for Panasonic so I'm biased!
  2. I think he's using the Blackmagic Micro and yeah the zoom style is his signature especially for the live show edits. I think it's to accentuate the rhythm of the songs but I love it so I'm kinda guilty on this subject 😅 nice to see another hxc fan!
  3. A7S2 - VSCO Presets, WB adjust and minor desaturation on specific colors. I find the darker tones to be more harder to nail a good skin (the girl has indian tone) but usually get good skintones right away, gonna get A7III I bet it'll be even easier ?
  4. Hello all, I'm editing C200 raw files for the first time and now I'm kinda in a pain in the ass situation. The total size of the files were close to 1TB, so I edited with proxies and then linked the raw files for export, all this was done on a WD Elements 4TB Desktop External Drive. I use a Windows 10 desktop with these specs: Intel Core i7 - 5820k @ 3.3Ghz 16GB of Ram Nvidia GTX 960 The project has some Boris Sapphire Plugins, plus minor Colorgrade, now the problem is that I can't just export anything at all... I was asked for a 4K export but I keep getting errors from Sapphire saying that my GPU couldn't render a certain effect and that it was going to use CPU. On top of that, when exporting my CPU keeps hitting 100% and GPU close to 85% on task manager. I tried to overclock my Nvidia but I'm afraid that it might burn. So the question now is, should I buy a Samsung 1TB SSD T5, migrate the project and export from that, or should I update something on my desktop? I'm hoping the problem is the WD hard drive that isn't capable of processing everything. Thanks in advance.
  5. @kidzrevil how do you do this highlight glow? looks so damn cool
  6. @Dustin just FYI if you go with the Nikon Speedbooster/Lens Turbo/Adapter be aware that you have to manually choose the focal length for IBIS to work since you don't have any electronic communication with the body.
  7. Hey! Try to keyframe the middle point to stay in his middle, sorta like this - https://www.youtube.com/watch?v=xG1UMObMJK0 Then scale to fill the black corners and I think that's it! Tell me if it works!
  8. I can start with this one All G7 with 12-35mm, handheld and flycam nano dslr. Natural all -5, graded with filmconvert and lumetri.
  9. Hello all, If you had to choose 1 camera to take both photos and videos on music artists reports which one is the best choice atm? I have a G7 and I'm really happy with the quality of the video of course, I have a Voigtlander so low light isn't a problem for me tbh but the pictures are not that great... I can't go more than ISO 800 without getting dark areas super noisy and mushy... I've been considering the Sony A6500 which is APS-C (that I could speedboost with the 16-35mm or not with the 18-35mm) and bump the ISO at least to 1600 or 3200 depending but is the video quality as good as the Panasonic? What others options can you give me? Thanks in advance
  10. You can use the dnxhd codecs for windows or lagarith (uncompressed codec)
  11. Thanks a lot I use a Flycam Nano DSLR (which is pretty small, portable and great for the price!). To be honest I have never had any jittering problems and the only time my OIS is off is when I have to use a tripod. What I sometimes notice (only on Steadycam) is like small "robotic" movements sorta like "gymbalish" that I know that's the OIS compensating but it's usually only when I'm sloppy on calibration. On handheld if you use the longest end or the ETC mode you have to have in mind that you sorta using a telephoto lens (handheld) so you might see that the OIS is stronger if you don't have steady hands. EDIT: Yeah if I'm doing interviews I usually go 4K for the post crops so I think you'll be fine!
×
×
  • Create New...